OSN blog – Διατάσεις και ευεξία

Του Κωνσταντίνου Ψαρογιώργου P.T., Int. Fellow

Τέσσερα σημαντικά πράγματα που πρέπει να γωνρίζουμε για τις διατάσεις

Ποιός  κάνει  διατάσεις;

Ο  καθένας  από  εμάς  ανεξαρτήτου  ηλικίας  ή  φυσικής  κατάστασης  μπορεί  και  πρέπει  να  μάθει  να  κάνει  διατάσεις  με  σωστό  τρόπο.

Πότε  κάνουμε  διατάσεις;

*Το  πρωί  πρίν  αρχίσει  η  μέρα  μας.

*Στη  δουλειά  για  να  απαλλαγούμε  από  τη  νευρική  ένταση  και  το  στρες.

*Μετά  από  κάθισμα  ή  ορθοστασία  πολλής  ώρας.

*Το  βράδι  για  να  χαλαρώσουμε  μετά  από  μία  κουραστική  μέρα.

*Μετά  από  τραυματισμό  ή  παρατεταμένη  ακινησία (με  προσοχή  στο  πότε  να  αρχίσουμε  τις  διατάσεις)

*Πριν  και  μετά  από  γυμναστική  ή  παιχνίδι.

*Όταν  νιώθουμε  δύσκαμπτοι.

Τι  προσφέρουν  οι  διατάσεις;

*Διατηρούν, επαναφέρουν  ή  αυξάνουν  τη  φυσική  κινητικότητα.

*Ελλατώνουν  τη  μυική  ένταση.

*Βελτιώνουν  την  ικανότητα  απόδοσης.

*Βελτιώνουν  τον  συντονισμό  των  κινήσεων.

*Αυξάνουν  τη  μυική  αίσθηση  και  συντελούν   στη  γνώση  του  σώματος.

*Προλαβαίνουν  τις  κακώσεις  και  τους  τραυματισμούς.

*Τονώνουν  και  διευκολύνουν  την  καλή  κυκλοφορία  του  αίματος.

*Βοηθούν  στη  χαλάρωση  και  στην  αύξηση  της  συγκέντρωσης.

Πώς  γίνονται  σωστά  οι  διατάσεις;

*Κατ’ αρχήν  η  αύξηση  της  θερμοκρασίας  στους  μυς (ενεργητικά  ή  παθητικά)  είναι  ο  πρώτος  βασικός  παράγοντας  για  τη  σωστή  διάταση.

*Η  απόλυτη  συγκέντωση  και  προσοχή  του  ασκούμενου  είναι  ένας  άλλος  πολύ  σημαντικός  παράγοντας.

*Κρατάμε  αργά, σταδιακά  το  σκέλος  στο  σημείο  που  νιώθουμε  ένα  απαλό  τράβηγμα  και  κρατάμε  εκεί  για  20-30’’,  και  επαναλαμβάνουμε  3-5  φορές  τη  διάταση  σε  κάθε  μυική  ομάδα  με  την  οποία  ασχολούμαστε.

Πηγή: www.iasophysio.gr

Κωσταντίνος Α. Ψαρογιώργος είναι πτυχιούχος φυσιοθεραπευτής, με μετεκπαίδευση στις Η.Π.Α στην αποκατάσταση σπονδυλικής στήλης και αθλητικών κακώσεων, με δίπλωμα Χειροπρακτικής (Ackerman Institute Sweeden), ενώ παράλληλα έχει εξειδίκευση στη θεραπεία του λεμφοιδήματος και στις τεχνικές οστεοπαθητικής. Είναι υπεύθυνος τμήματος φυσιοθεραπείας στο ΙΑΣΩ General και φυσιοθεραπευτής των ομάδων μπάσκετ, στίβου των εκπαιδευτηρίων ΔΟΥΚΑΣ